Identitatea blogosferei

La acest moment avem 4 variante pentru identitatea blogosferei moldoveneşti. V-aşi ruga să vă expuneţi părerea referitor la aceste logotipuri care trebuie să reprezinte comunitatea blogerilor din Moldova, pentru a putea decide care este cea mai buna variantă. După ce se va stabili varianta finală se va pune la dispoziţia blogerilor atat logotipul căt şi bannere de diferite dimensiuni şi diferite formate.

Prima varianta aprtine lui Mihai Moscovici

abm_mm.png

A doua varianta aprtine lui Alexandru Culiuc

abm_v1.gif

A treia varianta aprtine lui Vlad Namaşco

blogosfera-logo.gif

A patra varianta aprtine lui Alexandru Culiuc

blogosfera_md-flat.png

blogosfera_md-flat44.png

p.s. pentru a decide mai repede vă rog ca în comentarii să indicati varinata cea mai reuşită din punctul Dumnevoastră de vedere.

42 comments

  1. Salut,

    Cea mai bună variantă îmi pare ultima, de Alexandru Culiuc.
    Motive:

    1 Simplitate
    2 Stil

    E normala si varianta 2, dar prea confuză.

  2. La ultima versiune imi place fontul utilizat, mai putin callout-ul. In general e ok, nu e ceva neobişnuit dar e ok, plăcut.

    Nu prea înţeleg de ce Alexandru totuşi s-a redus la callout, pentru că din ceea ce vad în comentarii la mine pe site, am fo ivenuit de noncreativitate “Acest callout standard putea figura pe logotipul asociaţiei bloggerilor din Mali, Malaezia sau Mexic.” la fel putem face si cu acest logotip:) whatever…

    Ma bucura faptul ca Alexandru a continuat ideea.. din vers3 cu diverse culori…

    imi aduce putin aminte de tet-a-tet de la moldtelecom.. dupa stil…

  3. Последний вариант мне больше нравится. Но хорош и второй. Последний проще и выражает суть блогов – “говорить”. Второй интересней, но более запутан.

    Беру последний )))

  4. A patra variantă îmi pare cea mai interesantă. Cred că merită utilizată, mai ales că există posibilitatea de a utiliza diferite culori.

  5. Eu am plasat pe blog butonul de la varianta a 2-a, totusi este reusita si varianta 4, mai mult logoul, mai putin butoanele.

  6. cred că cea mai reuşită este varianta a patra. Mesajul este clar, textul este lizibil şi uşor de perceput. Aş mai recomanda ca, pentru cei grei de cap (sunt foarte mulţi) de pus şi . în faţă la “md”, deci “.md”. În felul acesta va fi extrem de clar că este vorba de comunitatea blogerilor din moldova, respectiv, din internet (pentru cei care nu înţeleg ce înseamnă un bloger). O altă recomandare este de a evita culoarea roşie, care este agresivă. Cel mai bine e să utilizaţi, pentru a lua în cerc sau cei ală “md”-ul, culoarea verde, ori ceva neutru gen cafeniu-oranj.

  7. Varianta 4. Si anume : din I rând – solutia nr.3; din r.II – solutia nr.5; si din r.III – solutia nr.4. Adica una din aceste 3.

    …Si mie imi pare ca ar fi “mai bine”, adica mi’ar placea mai mult daca in varianta a 4a inaintea MD sa fie prezent un punct, ca sa devina : “.MD”
    In felul acesta, imi pare ca se intelege mai bine ca e vorba de un domen. In plus, insasi punctul plasat la inceput de un cuvint, de parca creeaza un sens ascuns, trezeste curiozitate…
    Succes!

  8. Vlad Namasco, varianta a patra într-adevăr a fost inspirata de varianta ta. but with a twist. ovalul callout-ului repeta forma aptibildurilor cu codul tarii care se lipesc pe automobile care calatoresc international. Adica se primeste un fel de identity badge (i’m from moldova), lucru care se vede cel mai clar in butoane.

    Valeriu a micsorat fisierul care i l-am trimis, de aceea butoanele se privesc cam murdar. Originalul poate fi gasit aici

    Pentru Oleg Cristal. Cine ti-a pus in cap ca, in designul grafic, agresiv=rau? Apropo, acela-i oranj si nu rosu.

  9. P.S. categoric nu sunt de-acord cu propunerea “.md” in loc de “md” (pe motiv ca e stilizat un country code oval sticker, lucru care s-ar dilua cu un “.”). Omul care nu intelege ca “blogosfera” se refera la internet nu face parte din auditoriul tinta a acestui logo, asa ca temerile la acest capitol ca nu sunt motivate.

    Apropo, let me be clear on this: TOATE variantele mele sunt oferite “as is” — doar in forma propusa de mine, fara nici un fel de modificari. Modifications will void the offer.

  10. P.P.S. Vlad, utilizarea mai multor culori n-a fost inspirata de la tine — it just made perfect sense to have it in a multitude of colors for different websites. Apropo, culorile propuse in varianta ta sunt cam boring 🙂 Logotipul tete-a-tete nu l-an nai vazut.

  11. nu am zis ca agresiv este sinonim cu rau in promovare, desi sunt cazuri cand ele, in publicitate, sunt practic identice. Companiile aeriene, daca vor fi inteligente, niciodata nu vor folosi culoarea rosie. Si nici companiile de asigurari. Pentru ca rosu este culoarea sangelui, iar sange inseamna pericol, inclusiv pericol de moarte.
    Pentru partidele de stanga, rosu (agresiv) este ceva pozitiv, deoarece se identifica cu schimbarea radicala. Asa ca “agresiv” poate fi atat rau, cat si bine. Raman pe pozitii ca in cazul promovarii unei sigle a blogerilor sa lipseasca rosul.
    In ce priveste punctul inaintea “md”, eu privesc in calitate de “public tinta” toti utilizatorii de Internet din RM. Va dati seama ca nu toti sunt atat de inteligenti ca si cei care isi fac studiile in SUA. Cu cat mesajul este mai primitiv (pe intelesul tuturor), cu atat are un efect mai inalt. Nu cred ca blogosfera trebuie sa se orienteze doar spre un “public rafinat”, deoarece urmaresc ca apar diferite informatii, de la unele foarte plictisitoare, la altele destul de serioase, care cuprind diferite domenii.
    Succese!

  12. Vă invit să mai faceţi o sinteză şi poate o să observaţi ce am observat şi eu:

    variata a 4-a este mai mult ceva de gen publicitar, prea clar şi prea lipsit de farmec…
    pe când varinata a 2-a se cere înţeleasă, cunoscută, descifrată, citiţă,… mă înţelegeţi ce vreau să spun?
    varianta 4 e epuizată, fără vlagă, fără…

    Ok, e doar părerea mea.

  13. Mana sus pentru ultima varianta: explicit si concis + o varietate de butoane, pe gustul fiecaruia 🙂
    As vrea doar sa intreb daca ar fi posibil sa facem si o varianta in engleza. Asta pentru ca avem bloggeri moldoveni care scriu numai in engleza si sunt cititi de multi straini.

    P.S. Prima variana de logo a fost un produs de moment, creat numai pentru a promova primul offline al blogerilor moldoveni. Atunci aveam nevoie de un buton ca sa-l raspandim pe diverse bloguri si asa am si creat acel buton in 10 min.
    Sigur, acum este depasit si nu merita luat in seama 🙂

  14. Dumitru şi Chiril (şi restul), atât varianta 2 cât şi 4 îmi aparţin. Eu nimănui nu i-am vândut dreptul de utilizare a unuia din ele, deci pot face cu ele ce vreau. Dacă vine vorba de ales dintre ăstea două, intenţionez să vă simplific alegerea. Eu sunt de-acord ca 2 e mai originală decât 4, însă, după ceva reflecţii, sunt de-acord că variaţia cea mai elegantă este şi cea mai confuză:

    * “blog” se citeşte “plow”, lucru care nu se rezolvă totalmente prin rotirea la 90 grade.
    * “mold” are asociaţii proaste cu mucegaiul (în engleză)
    * blog/mold n-are nimic de-afacere cu denumirea sitului care este menit să reprezinte asociaţia (blogosfera.md)
    * toate aceste probleme sunt în special evidente în butonul propus împreună cu versiunea 2.

    Eu nu intenţionez să refac această versiune în nici un fel, dar nici nu vreau ca o lucrare ambiguă de-a mea să inundeze blogosfera moldovenească. Realmente, am decis să creez versiunea 4 după ce am văzut că unii au şi început să pună pe situri butonul din varianta 2. De aceea eu retrag varianta 2 din “competiţie”, cel puţin variaţiile discutate aici. Ce-i drept, logotipul deplin din v.2 (4 cuvinte încrucişate) poate fi păstrat pentru Asociaţie, dacă un asemenea NGO va fi creat. Eu nu văd de ce logotipul NGO-ului, logoul sitului şi butonul urmează să fie identice.

    Dacă cineva are idei mai bune decât varianta 4 — s’il vous plait. Dar vă rog să vă abţineţi de la refacerea variaţiei discutate de Dumitru, de altfel, ca şi de la “perfecţionarea” oricărei alte versiuni propuse de mine. După cum am spus şi mai sus: everything is offered “as is”. Modifications will void the offer.

  15. mie mi`a placut foarte tare varianta 2, modificata mai apoi de chiril:
    http://www.culiuc.com/archives/img/abm_compact.gif
    este si precizat Asociatia bloggerilor din Moldova, shi inca shi logotipul cela Blog+Mold. mi se pare perfect.

    iar cat despre ultima varianta, poate a mai ziso cineva, dar e logo`ul ALO, nu? cam asa ceva am mai vazut prin publicitatea unei companii telefonice. si nu ar caracteriza asa de bine grupul de bloggeri, anume ASOCIATIA.
    bun, iata si parerea mea, mersi de atentie.

  16. Nu, Iuliana, eu nu am modificat nimic. Am venit cu niste sugestii modeste de modificare a logoului pe care-l ai si dumneata pe blogul tau, dar asta s’a intimplat ‘tarziu’, deja dupa ce a aparut varianta a 4a si discutia in jurul ei.

  17. Care e faza?
    De fapt ce se cere ? Un new look pentru acest site blog ?
    Facem, nu-s probleme 😉

  18. ok, Alexandru, sorry for the crack up 🙂
    bun lume, chiar am venit nu demult aici, m`am uitat prin pagina respectiva pe care am primito pe lista de discutii, si iata cam asa a sunat parerea mea de “fresh-meat” in cadrul blogosferei 😀
    nu ma judecati, incerc sa intru shi yo in ritm cu mersul grupului:)

  19. In urma analizei a comentarilor dv castigatoare aste varianta a 4 deci putem spune ca avem 1 logou pentru blogosfera din moldova

    De asemeni unora le place si botonul din varianta a 2

    Daca tragem o linie avem urmatorul rezultat:
    varinata 4 logo+butoanele
    varianta 2 butonul

    Va multumesc pentru alegerea facuta, nu in ultimul rand un multumesc mare pentru persoanele care au venit cu propuneri concrete (Mihai Moscovici, Alexandru Culiuc si Vlad Namasco)

  20. Valeriu,

    Credeam că m-am exprimat clar — butonul din varianta 2 NU mai este oferit. Repet, atât timp cât eu n-am vândut drepturile de utilizare la acest design, eu deţin control absolut asupra lui, şi plasarea butonului pe alte pagini încalcă drepturile mele de autor (ai văzut undeva Creative Commons licence menţionat în drept cu acest design? Eu nu). Nu cred că ar fi tocmai bine pentru asociaţie să se lanseze într-o dispută privind încălcarea drepturilor de autor chiar la începutul activităţii sale…

    Însă dacă aşa de mult vă place varianta 2, puteţi să cumpăraţi drepturile de utilizare şi să faceţi orice doriţi cu el. La cost. Eu am cheltuit cam 10 ore cu primul logo (variata 2), deci preţul ar fi de $300 (credeţi-mă, rata $30/oră reprezintă o reducere considerabilă de la rata mea obişnuită). Până primesc baniii prin PayPal, insist ca butonul respectiv să fie exclus din pagina “publicitate” a acestui site. Alternativ, veniţi cu noi propuneri, sau utilizaţi oricare altă variantă existentă (a lui Vlad, Mihai sau noua variantă propusă de mine).

    Merci pentru înţelegere,
    Alexandru

    P.S. Dacă se acceptă varianta 4, voi transfera drepturile de utilizare a acestui design în calitate de aport de membru-fondator al NGO-ului Asociaţiei. Astfel veţi evita riscul că-mi voi schimba opinia din nou. 🙂 Apropo, cine se ocupă de înregistrare?

  21. Eu as merge pe toate 1, 3, 4 – care in principiu transmit unul si acela mesaj, de identitate. Urmind ca fiecare sa-si aleaga cei place mai mult.

    Al doilea cu asociatia blogerilor din Moldova, este prea formal/oficial.

Comments are closed.